10. klasse på Bornholms Efterskole - også med prøvefri 10. klasse

Måske Danmarks hyggeligste efterskole

10. klasse og » 10 fri «

10. klasse på Bornholms Efterskole

Bornholms Efterskole tilbyder elever, der har afsluttet grundskolen, to spor for 10. klasse:

10. klasse, som vi kender det, med teoriundervisning og 10. klasse-prøver.

“10 fri” dvs. en prøvefri 10. klasse med projektbaseret undervisning – ganske uden karakterer, de gængse teorifag og folkeskolens prøver.

» 10 fri « på Bornholms Efterskole

Få et unikt og spændende “10 fri” år på Bornholms Efterskole med oplevelser, som du ønsker!

Du vil opleve projektbaseret undervisning og have tid til fordybelse, lærer at arbejde selvstændigt med gå-på-mod, så du er ekstra godt klædt på til din kommende ungdomsuddannelse.

Prøvefri 10. klasse på Bornholms Efterskole

Skab dit eget skoleår på Bornholms Efterskole

Hos os kan du designe et efterskoleår – du har ideerne og vi har kontakterne. Du kan få et unikt og spændende “10 fri” år med oplevelser, som du ønsker på Bornholms Efterskole. Her drager du fordel af øens særlige geografi, kultur, natur, erhvervsliv og historie.

Et forløb planlægger du sammen med en lærer og det skal hjælpe dig med at blive uddannelsesparat og klogere på hvilke muligheder du har. Du skal undersøge den grundlæggende forståelse for det valgte erhverv, herunder de krav, muligheder og udfordringer, der er forbundet med at tage den uddannelse du har valgt.

Du skal også få mulighed for at opleve praktiske aspekter af uddannelse og arbejdet som du har valgt og reflektere over egne interesser og kompetencer. Alt dette kombineret med en af skolens 3 linjer.

• Adventure
  • Erhverv
  • Gastronomi

Sådan et efterskoleår på Bornholms efterskole vil give dig en unik kombination af naturoplevelser, kulturel dannelse og samfundsengagement, erhvervserfaring alt sammen i en tryg og inspirerende ramme.

Start dit ø-eventyr på vores camp og prøv efterskolelivet.