Bliv elev – og mærk fællesskabet

Oplev friluftsliv i de bornholmske klipper

Start dit ø-eventyr på Bornholms Efterskole

Bliv elev

Bliv elev på Bornholms Efterskole

Bornholms Efterskole tilbyder 8. klasse, 9. og 10. klasse på efterskole. Takket være Bornholms enestående natur og omgivelser, får du som elev hos os ikke alene et efterskoleophold – men samtidig dit helt eget ø-eventyr på hele Danmarks solskinsø i Østersøen.

Vi tilbyder dig en efterskole med et stærkt sammenhold, trygge rammer og udfordringer. Såvel fagligt som menneskeligt vil du have alle muligheder for at udvikle dig rigtigt meget, med et år på efterskole hos os.

Bliv elev – og start dir ø-eventyr!

TILMELD DIG HER

Elever på Bornholms Efterskole

Hvordan bliver jeg elev?

For at blive elev på Bornholms Efterskole, skal vi først have en tilmelding fra dig og dine forældre. Benyt hertil vores tilmeldingsskema.

Når du har sendt din tilmelding, vil vi i løbet af et par dage tage kontakt til dig med henblik på din opstart på Bornholms Efterskole.

Du er først endeligt optaget som elev på skolen, når du har tilmeldt dig, været til opstartssamtale, har udfyldt og underskrevet skolekontrakten samt indbetalt gebyr/opstartspakken på i alt kr. 3.000,-.

Tilmelding

For at blive elev på Bornholms Efterskole, skal vi først have en tilmelding fra dig og dine forældre. For at blive tilmeldt, bedes du udfylde formular herover.

Bekræftelse

Du vil i løbet af et par dage modtage en skriftlig bekræftelse med skolekontrakten samt opkrævning af indmeldelsesgebyr på kr. 2.000,- og opstartspakken på kr. 1.000,-.

Optagelse

Du er først endeligt optaget som elev, når du har tilmeldt dig, været til opstartssamtale, har returneret skolekontrakten og indbetalt gebyr/opstartspakken på i alt kr. 3.000,-.

Hvad koster et skoleår?

Prisen for et efterskoleophold hhv. din egenbetalingen (det du selv skal betale) er afhængig af dine forældres indkomst. Egenbetalingen er skolepengene fratrukket den indkomstbestemte elevstøtte fra staten til efterskoleophold, som alle danske elever er berettigede til at få. Vi ansøger på husstandens vegne Undervisningsministeriet om elevstøtten.

MERE OM SKOLEPENGE

Start dit ø-eventyr på vores camp-weekend og prøv efterskolelivet.

Beregn din egenbetaling på efterskolerne.dk

Efterskolerne.dk kan du beregne, hvad et efterskoleophold kommer til at koste på Bornholms Efterskole: